فرهنگ و هنر

نسیم در بالاخونه می پیچد

خبرگزاری خبرنگاران-فصل دوم شبکه کوچک با عنوان بالاخانه همزمان با آغاز سال پخش می شود.

26 اردیبهشت 1401

شروع فصل دوم کاوش ها در شهر زیرزمینی تفرش

روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از آنالیز، کاوش و بهره برداری دستکند زیرزمینی تفرش با حضور کاوشگران باستان شناسی دانشگاه نیشابور اطلاع داد.

21 اردیبهشت 1401

سفری تابستانی به اسلو مرکز نروژ

فعالیت های تابستانی در اسلو | Top Things to Do in Oslo During Summerهرچند سفر به کشور نروژ در فصل زمستان با ورزش هایی مانند اسکی، سورتمه سواری و گشت و گذار در خیابان های در شب کریسمس می تواند یک تجربه عالی باشد اما در فصل گرما است که شور و هیجان زندگی داخل پوست شهر می دود...

20 اردیبهشت 1401

ثبت ملی تصنیف و سوگ ترانه ای درباره میرزا کوچک خان

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت ملی تصنیف و سوگ ترانه ای درباره میرزا کوچک خان صورت پذیرفت.

6 اردیبهشت 1401

عمیق ترین دریاچه های دنیا ، نوع دریاچه

دریاچه ها این فرصت را برای گردشگران علاقه مند به طبیعت فراهم می نمایند که از آب و هوایی کم نظیر و گونه های گیاهی و جانوری ویژه لذت ببرند.

1 اردیبهشت 1401

کشتی چوخه؛ پرطرفدارترین ورزش محلی ایران

کشتی چوخه یکی از کهن ترین و پرطرفدارترین ورزش های محلی ایران است. این کشتی که از نواحی شمالی خراسان سر بر آورده، علاوه بر حفظ غنای فرهنگی خود، هر ساله ده هاهزار تماشاگر و علاقه مند را گرد هم می آورد. مسابقات کشتی چوخه خراسان قبل از آمدن روی تشک در سرای...

31 فروردین 1401

6 مقصد تماشایی و خنک در جنوب شرقی آسیا

خنک ترین مقاصد تابستانی آسیای شرقیسفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. آن ها به خاطر هوای گرم و آفتاب داغ و لذت بردن از سواحل زیبا به این کشورها می فرایند و تلاش می کنند زمانی را به دور از دغدغه های زندگی پر استرس...

22 فروردین 1401

همایش توانمندسازی دبیران علوم تجربی متوسطه اول استان کرمان برگزارشد

خبرنگاران/کرمان با حضور مولفان کتاب درسی علوم تجربی دوره متوسطه اول، همایش توانمندسازی دبیران علوم تجربی متوسطه اول استان کرمان در سه قطب به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

16 اسفند 1400

10 تکنولوژی برتر در هتل ها

10 فناوری های برتر مورد استفاده ی هتل ها در سال 2018در طی سال های گذشته، تغییرات فراوانی در شیوه سرویس دهی به هتل ها، متل ها و سایر شرکت هایی که به مسافران و مهمانان سرویس می دهند، به وجود آمده است و این تغییرات همگی در جهت بهتر شدن خدمات و در نتیجه رفاه حال...

15 اسفند 1400

کارمندان با انرژی، سازمان های پیروز می سازند

رویاهای کارکنان را در راستا اهداف سازمانی قرار دهیمنویسنده کتاب رئیسان، رهبران، شما کدامید؟ از این سخن می گوید که رهبران و مدیران چه باید بکنند تا افراد زیردست شان از نظر عاطفی درگیر کار شوند و پرانرژی باشند. گام اول وارونه کردن این سوال است. دائما...

9 اسفند 1400

محبوب ترین موزه های جهان در سال 2017؛ از موزه ملی چین تا موزه هنر متروپولیتن

اخیرا لیستی از محبوب ترین موزه های جهان در سال 2017 منتشر شده است. در این لیست نام موزه های مشهور جهان، از جمله لوور، متروپولیتن، ارمیتاژ و موزه ملی چین به چشم می خورد. این موزه ها در سال گذشته میلیون ها بازدیدکننده داشته اند.

6 اسفند 1400

مردی که هیچ آرزویی نداشت!

محمدباقر رضایی، نویسنده برنامه های ادبی رادیو که با متن های طنز و آهنگینش به معرفی و یادآوری چهره های شاخص رادیو می پردازد، این بار سراغ زنده یاد صدرالدین شجره رفته است.

5 اسفند 1400

محدودیت های بیشتری از امروز تا اطلاع ثانوی در انتاریو اعمال می شوند

نخست وزیر داگ فورد در یک نشست خبری، صبح دوشنبه در کنار وزیران بهداشت، کریستین الیوت، و آموزش و پرورش، استفان لچه، و بعلاوه دکتر کایران مور، رئیس پزشکی انتاریو، مجموعه ای از محدودیت های نو را اعلام نمود.

3 اسفند 1400

ظرفیت تکمیل شده؛ روی زمین بنشینید یا سالن را ترک کنید!

خبرنگاران/خراسان رضوی چندی پیش تعدادی از مخاطبان تئاتر در مشهد بلیت یکی از نمایش ها که در سالن اشراق حوزه هنری اجرا می گردد را تهیه نموده و به سالن اجرا می فرایند، اما یکی از مسئولان سالن به آن ها می گوید که ظرفیت سالن پر شده و باید روی زمین و تشکچه نمایش...

1 اسفند 1400

بارسلون در یک نگاه

بارسلون در زمره شهرهایی است که توانایی جذب هر گردشگری با هر نوع سلیقه ای را دارد؛ برخورداری این شهر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری متنوع، گواه خوبی برای اثبات این موضوع است.

30 بهمن 1400

پاک ترین کشورهای دنیا در دوران آخرالزمان هسته ای کدامند؟

وقتی با دقت برای داشتن یک تعطیلات رویایی برنامه ریزی می کنید، شاید ناخودآگاه به نابودی زمین پس از انفجار هسته ای هم فکر نموده باشید. در این مقاله نگاهی به کشورهایی خواهیم انداخت که نابودی آن ها با انفجار هسته ای غیرممکن خواهد بود.

29 بهمن 1400

استقبال معاونان وزیر ارتباطات برای همکاری با ایرانسل در توسعۀ خدمات دیجیتال

معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پروژه ها و برنامه های تحول دیجیتال ایرانسل بازدید و از همکاری با ایرانسل در توسعۀ خدمات دیجیتال، استقبال کردند.

27 بهمن 1400

معرفی 101 فیلمنامه برتر قرن 21

انجمن نویسندگان آمریکا اسامی 101 فیلمنامه برتر قرن بیست و یکم را منتشر کرد و در این میان جدایی نادر از سیمین را نیز به عنوان یکی از این فیلمنامه های برتر برگزید.

26 بهمن 1400

کتاب یخ شکن های آموزشی، باعث تنوع و جذابیت در کلاس های آموزشی

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، کتاب یخ شکن های آموزشی نوشته اسماعیل جمالی و بهاره خوش نیت کتابی آموزشی ویژه مربیان و والدین است که به تازگی از سوی انتشارات ندای سینا منتشر شده است.

25 بهمن 1400

94 هتل در اصفهان برای مسافران تابستانی آماده شد

تا سرانجام سال جاری ظرفیت اقامت در استان اصفهان به 20 هزار تخت افزایش می یابد و 94 هتل در اصفهان آماده اسکان مسافران تابستانی هستند.

19 بهمن 1400
تعداد: (151)