علاقه ژاوی به جذب مهاجم یوونتوس؛ موراتا در راه بارسلونا

به گزارش وبلاگ بهداشت و سلامت، خبرگزاری خبرنگاران- ژاوی سرمربی بارسلونا درخواست نموده هر چه سریع تر مهاجم اسپانیایی یوونتوس به تیمش اضافه گردد.

علاقه ژاوی به جذب مهاجم یوونتوس؛ موراتا در راه بارسلونا

به گزارش وبلاگ بهداشت و سلامت، سرمربی بارسلونا پس از جذب فران تورس از منچسترسیتی، می خواهد یک مهاجم دیگر از تیم ملی اسپانیا را در ترکیب خود داشته باشد. به نقل از مارکا، ژاوی می خواهد فورا آلوارو موراتا، مهاجم 29 ساله یوونتوس و تیم ملی اسپانیا به ترکیب تیمش اضافه گردد. موراتا در حال آنالیز پیشنهاد بارسلونا است اما می داند انتقال به بلوگرانا فقط به خودش بستگی ندارد بلکه باید یک توافق سه جانبه انجام گردد؛ موراتا به صورت قرضی از اتلتیکو مادرید در یوونتوس حضور دارد و برای انتقال این ملی پوش اسپانیایی به بارسلونا باید توافق میان این سه تیم انجام گردد که البته این فرایند آسان نخواهد بود. بارسلونا هم برای آمدن موراتا باید حجم دستمزدهای تیم را همچنان کاهش دهد.

اگرچه ژاوی شخصا درخواست نموده موراتا به بارسلونا اضافه گردد اما این تیم در زمان ریاست جوزپ ماریا بارتومئو هم به جذب این مهاجم سابق رئال مادرید علاقه داشت و اقدام هایی انجام داده بود. شرایط اقتصادی نه چندان جالب یوونتوس می تواند به تسهیل این انتقال یاری کند؛ اما اتلتیکو مادرید در نهایت تصمیم گیرنده است و البته آنتوان گریزمان هم ممکن است در این انتقال نقش داشته باشد چرا که روخی بلانکوس باید برای دائمی کردن انتقال او به بارسلونا پول بپردازد.

یوونتوس که شرایط حساسی از نظر اقتصادی و ورزشی دارد، در تابستان بند خرید اختیاری 35 میلیون یورویی موراتا را در اختیار دارد اما در صورتی که توافق ها برای انتقال موراتا به بارسلونا انجام گردد، یوونتوس فورا باید یک مهاجم به ترکیبش اضافه کند. جانلوکا اسکاماکا، مائورو ایکاردی و آرکادیوش میلیک گزینه های بیانکونری هستند.

بعد از اعلام بازنشستگی سرخیو آگوئرو، حالا باشگاه بارسلونا و تعیینا ژاوی هرناندز بیش از پیش در پی جذب یک مهاجم نوک هستند. به همین دلیل اکنون آاس و دیگر نشریات معتبر اسپانیایی از جمله مارکا گزارش دادند که آلوارو موراتا گزینه اول سرمربی بارسا برای تقویت خط حمله این تیم محسوب می گردد.

طبق این ادعا مذاکرات با مهاجم اسپانیایی اتلتیکومادرید که هم اکنون به صورت قرضی در یوونتوس بازی می نماید، شروع شده است. بعلاوه خود ژاوی نیز کسی است که با موراتا تماس گرفته تا به این بازیکن نشان دهد که چه علاقه ای برای حضور او در بارسا دارد. سرمربی بارسلونا بعلاوه به ستاره اسپانیایی تاکید نموده که روی او به شکل بلندمدت حساب می نماید و بلوگرانا تنها خواستار جذب شش ماهه او نیست.

در واقع ژاوی، آلوارو موراتا را یکی از برترین مهاجمان نوک جهان می داند و و برای تطبیق پذیری، ظرفیت کاری و تجربه او ارزش قائل است. این در حالی است که موراتا این روزها شرایط خیلی خوبی را در یوونتوس تجربه نمی نماید و گفته می گردد که این باشگاه نیز برنامه ای برای جذب دائمی مهاجم اسپانیایی ندارد؛ همه مسائلی که جدایی این بازیکن از بیانکونری در جابجایی زمستانی را بسیار افزایش داده است.

از طرف دیگر به نظر می رسد که موراتا در صورت انتقال به بارسلونا مسئله ای برای هماهنگی و تطبیق پذیری با این تیم نخواهد داشت. او دوستان نزدیکی مانند سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و آنسو فاتی در رختکن بارسلونا دارد که این مسئله می تواند کار را برای موراتا آسان تر کند. در صورت انتقال موراتا به بارسا، احتمال جدایی لوک دی یانگ و حتی ممفیس دیپای در تابستان آینده از این تیم بسیار زیاد خواهد بود.

در صورت نهایی شدن انتقال آلوارو موراتا به بارسا، این اتفاق جنجال دیگری را از سوی ستاره اسپانیایی رقم خواهد زد. او که کار خود را از باشگاه رئال مادرید شروع کرد، در سال 2019 طی انتقالی جنجالی راهی تیم رقیب و همشهری یعنی اتلتیکو مادرید شد. با این حال به نظر می رسد که این انتها جنجال های جابجاییی ستاره اسپانیایی نبوده و موراتا حالا در آستانه پیوستن به یکی دیگر از رقبای دیرینه لوس بلانکوس است.

عثمان دمبله، وینگر فرانسوی بارسلونا در انتها فصل بازیکن آزاد خواهد بود و می تواند به صورت رایگان به هر تیمی که بخواهد منتقل گردد. به نقل از رادیو کاتالونیا، بارسلونا موضع خود را در برابر شرایط عثمان دمبله تعیین نموده و به ژاوی اطلاع داده است. از آن جایی که این بازیکن تمدید قرارداد را نپذیرفته و در تابستان بازیکن آزاد خواهد بود، بارسلونا به فروش او در ژانویه فکر می نماید. اگر بارسلونا پیروز به فروش دمبله در ژانویه نگردد، این بازیکن همچون اتفاقی که پیش از این برای ایلایژ موریبا رخ داد، تا انتها فصل سکونشین خواهد شد. بارسلونا در پی فروش دمبله در ژانویه با مبلغ حداقل 10 میلیون یورو است و پیشنهادات کمتر از این مبلغ را نمی پذیرد.

با منتفی شدن تمدید قرارداد با دمبله، حال بلوگرانا در پی جایگزن این بازیکن هستند. به نظر می رسد انتها پس از کش و قوس های فراوان بالاخره دمبله، بارسلونا را ترک خواهد نمود. حال کاتالان ها با خیال راحت می توانند در پی جایگزین این بازیکن باشند و گویا تا به امروز گزینه هایی نیز به آن ها پیشنهاد شده است. به نقل از جرارد رومرو، حکیم زیاش، آنتونی مارسیال و بریال گیل (بازیکن 20 ساله تاتنهام اهل اسپانیا) بعد از شکست مذاکرات با عثمان دمبله به وسیله نمایندگان خود به بارسلونا پیشنهاد شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "علاقه ژاوی به جذب مهاجم یوونتوس؛ موراتا در راه بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه ژاوی به جذب مهاجم یوونتوس؛ موراتا در راه بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید